Organizacja

Godziny otwarcia
• Przedszkola otwarte są w godzinach od 6:30 do 19:00 z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy.
• Jedyne takie przedszkole, które jest czynne w soboty w godzinach 8:00 – 16:00.
• W Wigilię i Sylwestra przedszkola są nieczynne.
• W wakacje przedszkole jest czynne całe dwa miesiące w godzinach 6:30-17:00
*W sytuacjach szczególnych zapewniamy dziecku opiekę po godzinie 19:00 po wcześniejszym poinformowaniu wychowawcy lub dyrektora.
Małe grupy
3 małe grupy zawierające optymalną liczbą dzieci, która zapewnia im właściwy rozwój społeczny, możliwość nawiązania bliższych przyjaźni, indywidualne podejście nauczyciela do każdego dziecka oraz odpowiednie przygotowanie do szkoły.
Poobiedni wypoczynek
W grupach najmłodszych dzieci mają możliwość drzemki na wygodnych leżaczkach w towarzystwie bajek, słuchowiska, kołysanek.
Dzieci, które nie potrzebują snu mogą w tym czasie rysować, bawić się układankami lub słuchać bajek.
Organizacja dnia
6.30 – 8.00 - SCHODZENIE SIĘ DZIECI.
• zabawy indywidualne i w grupach,
• korzystanie z gier i układanek stolikowych,
• zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
• utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
• zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
• czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę,
8.00 - 8.30 – ZABAWY INTEGRACYJNE
• zabawy integracyjne w grupach organizowane przez nauczyciela
• zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka rozmowy kierowane zgodnie z tematyka kompleksową oraz zainteresowaniami
8.30 – 9.30 ŚNIADANIE
• spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe,
• zestaw ćwiczeń porannych,
• przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk, • czynności samoobsługowe,
• doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
• kulturalne zachowanie się przy stole
9.30 – 10.30 – ZAJĘCIA EDUKACYJNE
w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową - uwzględniające podział na grupy wiekowe w/g 1/ obszarów edukacyjnych:
1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
4. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
7. Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.
8. Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
9. Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne.
10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.
12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
10.30 – 11.00 – CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO – PORZĄDKOWE
• ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży,
• wdrażanie do samodzielności,
11.00 – 12.00 - ZABAWA
• zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
• zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
• spacery, wycieczki,
• zachowanie bezpieczeństwa,
• przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie
• w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację,
12.00 – 12.30 – OBIAD
• wdrażanie dzieci do samoobsługi,
• wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych,
• obiad - praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
• zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
• pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się,
• dbanie o utrzymanie czystości na stolikach,
12.30 – 14.00 - RELAKSACJA, DZIECI MŁODSZE LEŻAKOWANIE
• próby samodzielnego zdejmowania odzieży,
• odpoczynek poobiedni,
• słuchanie bajek relaksacyjnych,
• zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
• zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno- techniczne,
14.00 – 14.15 – PODWIECZOREK
• wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
• rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,
14.15 – 19.00 – REALIZACJA PROPOZYCJI DZIECI I NAUCZYCIELKI
• w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
• praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
• zajęcia specjalistyczne,
• zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
• prace porządkowe.
Urodziny w przedszkolu
W przedszkolu organizujemy indywidualne imprezy urodzinowe dla dziecka.