A
A+
A++
Odcienie szarości
Wysoki kontrast
Reset
x

    Przedszkole „Mały Europejczyk” w Elblągu doskonale przygotowuje do nauki szkolnej

    Wakacje już za nami. Wrzesień, czyli rozpoczęcie czas nauki. Nawet w Żłobku i Przedszkolu Mały Europejczyk w Elblągu, mimo iż każdy szczegół tu kusi do zabawy, trzeba się skupić i zdobywać nową, potrzebną wiedzę.

    Dzieci uczęszczające do tego niepublicznego przedszkola w Elblągu właśnie przygotowują się – poprzez rozmaite formy zabawy oraz zajęcia plastyczne – do nauki czytania i pisania. Taka nauka przebiega bezproblemowo i w łatwo przyswajalny sposób dla dzieci.

    W Przedszkolu Mały Europejczyk w Elblągu wykorzystujemy bowiem metodę „Klucz do uczenia się”. Dzięki temu nasze dzieciaczki nabywają wiedzę nie tylko w wesołej atmosferze ale przede wszystkim skutecznie. Bawimy się ucząc.

    To wspaniały program oparty na założeniach stworzonych przez „Mozarta psychologii” Lwa Wygotskiego – wybitnego rosyjskiego psychologa. Autorzy programu Galina Dolya oraz David Higgins mówią, iż dzięki Kluczowi „umysł się otwiera, nauka staje się przyjemnością, a kreatywność kwitnie.”

    Wynika to z tego, że Wygotski uważał, iż edukacja nie polega na samym przyswojeniu określonej wiedzy, ale na rozwijaniu u dzieci umiejętności poznawczych. Podstawą jego edukacji jest odpowiedź na pytanie „jak”, zamiast pytania „co”.

    Program „Klucz do uczenia się” to szczególna edukacja dzieci przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych, ponieważ to w tych pierwszych latach edukacji dziecko bardzo szybko się uczy – dzięki programowi zdobywa wiedzę i umiejętności, ale też uczy się, jak wiedzę zdobywać.

    Zdolność dziecka do jasnego i kreatywnego myślenia, planowania, realizowania tych planów i komunikacji jest o wiele ważniejsza od wiedzy jako takiej. Przyswajanie wiedzy będzie bowiem nieporównywalnie łatwiejsze, jeśli wiemy, jak się uczyć.

    Więcej o tej metodzie przeczytacie tu:

    https://www.malyeuropejczyk.elblag.pl/strony/klucz-do-uczenia-sie

    W Przedszkolu Mały Europejczyk w Elblągu wprowadzamy dzieci w obowiązki szkolne poprzez:

    • realizacje programów własnych,
    • różne formy pracy: od ćwiczeń i zabaw grupowych na dywanie do pracy z książką (słownikiem, ćwiczeniami, kartami pracy),
    • organizowanie zajęć z zakresu asertywności, komunikacji społecznej i interpersonalnej,
    • projektowa praca w grupach i zespołach,
    • odpowiednio dobrane zadania domowe (do wykonania 1 raz w tygodniu),
    • wprowadzenie funkcji dyżurnych,
    • ciągłe doskonalenie znajomości języka angielskiego,
    • udział w konkursach zewnętrznych.
    do góry strony